KREUTZFELD VEREIN doet ‘Dood van een handelsreiziger’

Kreutzfeld Verein brengt met “Dood van een Handelsreiziger” het verhaal van Willy Loman, een hardwerkende verkoper die ten onder gaat aan de druk van The American Dream. Want als je oprecht gelooft dat als je maar je best doet, je het hoe dan ook kan maken, wat blijft er dan over als je net daar niet in lijkt te slagen? Wanhopig probeert Willy Loman de droom bij elkaar te houden, voor hem en zijn gezin, waar hij steeds meer van vervreemdt. Hoe meer zijn wereld in elkaar stort, hoe krampachtiger Willy vasthoudt aan illusies om aan de leegte en eenzaamheid te ontsnappen. Tot de barsten en scheuren te groot worden.

Met dit stuk waagt Kreutzfeld Verein zich aan een klassieker. Maar vergis je niet: Millers stuk is actueler dan ooit!

Tekst: Arthur Miller
Regie: Katrien Vanreusel (afstudeervoorstelling Academie voor Theater, Tilburg)
Techniek/Scenografie/Productie: Thomas Stevens
Spel: Dominic Depreeuw, Bart Michiels, Jens Paeyeneers, Dirk Vandervelden, Kristin Van Der Voort & Sofie Vervloet