ONZE LEDEN

KREUTZFELD Verein bestaat uit een bont allegaartje van mensen, dieren, planten en dingen die allemaal één ding gemeen hebben: “Er is een hoekske af”. Ieder heeft dus zowat zijn / haar eigen verhaal en hieronder kan je daarover alvast wat terugvinden.

Thomas Stevens
Thomas ‘Kwadraat’ Stevens werd geboren, begon te leven en leerde sax spelen. Maar toen.
Toen gooide hij zijn levensdoel radicaal om: er zou theater gemaakt moeten worden, bij voorkeur van de maffe soort. Sindsdien is hij uw en onze dienaar en Manu-van-alles. Techniek, productie, scenografie, geluid, special effects. Ontwikkelaar van solide en duurzame multimediale Kreutzapps tot meerdere eer en glorie van de vereniging. Deze ingenieuze ideeën en oplossingen worden dan doorgaans eenmalig gebruikt.

Geert Craane
Begonnen als de fee en jongste zoon in Taraboem, ook in deze familie de Benjamin en de fee als het met IT te maken heeft.

Annelies Peelaers

Stefan Klockaerts

Bart Michiels
Notoir quizzer, vooral sterk in opera’s van W. A. Mozart na 1791. Kan niet echt veel, maar weet alles beter, doorgaans het obligate gevloek niet sparend. Precies daarom de geknipte regisseur van dienst, o.a. van Risjaar Modderfokker den Derde, Bij Jules en Alice, Azen, Nieuwe Meisjes, Pantomime voor de Blinden, Frankenstein en andere dingetjes on the side. Speelde mee in Henry, Raven, Liebeskummer, De Lange Nasleep van een Korte Mededeling. En binnenkort ook Uncle Ben in De Dood. De rest is stilte.

Dirk Vandervelden
Dirk aka Dikkie, vervaardigd en opgegroeid in het bronsgroen eikenhouten. Sinds jaar en dag de Limburgse eend in de Kreutzfeld-branding. Liefhebber van (aldus sommigen) ‘foute’ muziek en fervent performer van de oneindige ‘s’ en andere funky moves ofte Dirky Dancing. Tevens eveneens bedreven in het uitbeelden van de “citadel van Namen” en het in goede banen leiden van de Weerwolven van Wakkerdam op Kreutzfeldweekends. Een absolute must have voor elke zichzelf respecterende vereniging!

Koen Apers
Met K.Apers op de kust is de leute gegarandeerd. Na een juridische scholing ontpopte hij zich tot een van de leading Kreutzvaarders van het eerste uur. Was één van onze twee Risjaars, een verwaaide nonkel bij Jules en Alice, maar vooral bekken- en totentrekker waar het (niet) nodig is. Waagt zich nu ook aan het dramatischere werk als Jon van dienst, door een korte mededeling met een lange nasleep.

Tiny Nys
Tiny, aka Julia, Alice of Wendy Depoovere. Momenteel meer mama van twee dan actrice. Vroeger te vinden in de reclamewereld. Vult nu haar dagen met het tekenen van kleedjes. Houdt van lekker eten, een goed glas wijn en haar gezinneke. Oefent in het geheim en is vastbesloten om terug te keren op het hoogste niveau.

Steven Claes
Altruist – optimist – ramptoerist – viezentist – islamist – orthopedist – nooit gebist– materialist – ochtendmist – tafeltennist – theater antichrist – realist – opnieuw opgevist – taalpurist – Darwinist – hedonist – conformist – broek gepist en onbetwist (als voorzitter).

Kaat In’t Ven
Het oudste teefje van de bende leeft samen met 2 puberende puppies en een trouwe waakhond. Je vindt haar vaak terug met haar neus in boeken en dichters. Ze declameert, presenteert, acteert, profiteert en doceert aan de Herentalse academie. Ze heeft zich nog niet verzoend met het feit dat haar sportcarrière voornamelijk mondeling verloopt. En op zondagavond vraagt ze zich weleens af hoe haar leven er had uitgezien als ze Debby, Kelly of Lindsey had geheten.

Thijs Craane

Siegfried Bakelants
The last real vinyl dj. Draaien met humor is zijn ding, lachend erop dansen is het uwe. Gewapend met een knuppel en een bak vol bommen.

Sen Haerens
Regisseur zonder levercirrose, de kempische stokerijen achter zich gelaten om een dubbelleven op te bouwen in het midden van de brusselse hoogvlakte. Kreeg zijn vuurdoop als regisseur van Dienstlift om even later vakkundig geblust te worden als acteur in Liebeskummer. Verkiest metafysische vergaderingen, jellies en vlam in de pan!

Jens Paeyeneers
Pianist, arrangeur, producer, aanspreekpunt voor alles rond muziek. Begon zijn carrière bij Kreutzfeld Verein als wafelverkoper tijdens Pantomime voor de Blinden en stond tevens op ‘t scène in Liebeskummer en Frankenstein.

Sofie De Vry
Mercutio, Lady Anna en Emilia, Annemieke, Antigone en een demente oma. Ik doe uw bijbelverhalen en/of huwelijksmissen, doch gelovig ben ik niet. Wel big fat mama en self-made styliste met een groene bril, geobsedeerd door heilige huizen en verkleurde prularia. Aangenaam, ik ben Sofie de Krokodil! (en wie weet ooit Ophelia, tenminste als iemand het in mij ziet..)

Jan Vanreuzel
Beetje stamvader van de kreutzfeldboom, en tegelijk zeer jonge twijg: maakt debuut als Sjon in “De lange nasleep van een korte mededeling”. Reeds vele malen veroordeeld voor het opzetten van een niet-chronologische locatiecarrousel. Stekt via schooltheater nog wel eens nieuwe takjes. In zijn vrije tijd ook streler van katten.

Ruth Veraghtert
Lid van de Youngsters. Geniet optimaal van gezelligheid en knusse momenten. Gelooft in kussen voor de voorstelling en heeft een mond die zelden stil staat. In het gewone leven doet zij of ze alles weet van geschiedenis, maar kan er af en toe wel eens 100 jaar naast zitten.

Seline Geysen
Seline kan je vergelijken met Phoebe van Friends. Ze kan niet zingen, denkt dat ze gitaar kan spelen en lacht altijd het hardst met haar eigen moppen. Als ze geen liedjes probeert te tokkelen, zie je haar wel in het bos toertjes lopen of houdt ze zich bezig met de stemproblemen van vrienden. Als onderwijskundige is ze gepassioneerd door onderwijs, maar tot een ontmoeting met de minister van onderwijs is het nog nooit gekomen…

Yves Willems
regisseert (henry, liebeskummer, nasleep) – acteert (konijn, Risjaar,Jules, enz. enz.) – was het beu om toneel als hobby te zien en maakte erzijn beroep van – in juli 2011 afgestudeerd in toneelacademie maastricht(eindelijk!)

Leen Apers
jongste van ‘t oud geweld – die verhalen over dé kolizeepandotijbevotterbeer vertelt – enthousiaste spring in ‘t veld – voor wie ‘gelukkig zijn’ als leuze telt – trots (soms iets minder) als zus van… wordt vermeld