Kreutzfeld VEREIN laureaat Landjuweel 2012!

Kreutzfeld Verein is er voor het tweede jaar op rij in geslaagd om geselecteerd te worden voor het Landjuweelfestival. Op dit festival worden de meest bezienswaardige amateurvoorstellingen van het afgelopen seizoen nogmaals aan het grote publiek getoond. Het is vrij uitzonderlijk dat een vereniging twee jaar op rij deze eer te beurt valt.

Net als vorig jaar sloeg Kreutzfeld de handen in elkaar met een laatstejaarsstudent dramadocent/regisseur van de Toneelacademie Maastricht, een combinatie die zijn vruchten blijkt af te werpen. Michai Geyzen is erin geslaagd om met zijn versie van “De Verbouwing” van Toneelgroep Carver een felbegeerde plaats op het 76e Landjuweelfestival te veroveren en zo zijn eindregie bekroond te zien met een van de meest gerenommeerde prijzen binnen het amateurtheater.

De jury liet zich lovend uit over “De Verbouwing” Enkele citaten uit het juryverslag:

• De acteurs van Kreutzfeld Verein zijn er in geslaagd om de verwachtingen die de toneeltekst oproept, in te vullen. Hun ‘Verbouwing” levert een aantrekkelijk en bij wijlen hilarisch toneelspel op.
  • Ze brengen een bijzonder aantrekkelijke en bij momenten onweerstaanbaar hilarische voorstelling met hun perfecte zegging, hun precieze timing en hun taalvirtuositeit. Ze worden gestuurd door een uitgekiende regie en omkaderd door en in een sfeerrijke en functionele scenografie.
  • Klank, decor, attributen en belichting zorgen voor een meerwaarde die de dynamiek van de voorstelling onderlijnt. Geen karikaturen maar mensen van vlees en bloed in “De Verbouwing”.