KREUTZFELD Verein doet: LANDJUWEEL!

KREUTZFELD Verein is voor het eerst in haar tienjarige geschiedenis geselecteerd voor het Landjuweelfestival. Op dat festival, dat begin november 2011 plaatsheeft in Gent, worden de beste amateurproducties van het seizoen 2010-2011 hernomen. Beleef dit historische moment voor Kreutzfeld mee en kom kijken naar “De Lange Nasleep van een Korte Mededeling” op vrijdag 4 november om 20u in het NTGent!

“De Lange Nasleep van een Korte Mededeling” was de Vlaamse première van het stuk van de jonge Nederlandse schrijfster Magne Van den Berg. Yves Willems, Kreutzvaarder van het eerste uur, studeerde met deze regie af aan de Maastrichtse Toneelacademie.

Kaat In’t Ven, Koen Apers, Jan Vanreusel en Bart Michiels zijn de acteurs van dienst, technisch en scenografisch ondersteund door Thomas Nagels en Thomas Stevens.

Enkele citaten uit het jury rapport:

• “De regie is strak gekozen. Eenvoudig en sober. Het is fijn om te voelen dat er een scherpe visie en mening schuilt achter elke keuze.”
  • “De spelers wisten de spanning hoog te houden. De tekst was zeer dwingend, maar toch wisten de spelers hier goed mee om te gaan. De spelkwaliteit was van een hoog niveau en dit terwijl er veel van de spelers werd gevraagd.”
  • (over decor en belichting) “Mooi.”
  • “De voorstelling triggert. We bleven nieuwsgierig tot het einde en dat maakt dat we een voorstelling hebben gezien die ons bijblijft.”

Wilt u deze voorstelling (nog eens) meemaken? Dat kan! Op vrijdag 4 november om 20u herneemt KREUTZFELD de Nasleep in NTGent. Voor de gelegenheid leggen we een bus in vanuit Herentals, met tussenstop in Antwerpen. Wil je een plaatsje op de bus reserveren, ga dan snel naar onze voorstellingen pagina.

Kaarten voor de voorstelling reserveren kan via www.landjuweelfestival.be.